Bestuur KSU

Onze school is onderdeel van de Katholieke Scholenstichting Utrecht (KSU).

KSU in cijfers

• 23 scholen voor primair basisonderwijs, waarvan 2 tweetalig basisonderwijs en 2 voltijds hoogbegaafdenonderwijs
  • 2 scholen voor speciaal basisonderwijs
  • 32 locaties
  • 7.000 leerlingen
  • 700 medewerkers
  • Gemiddelde leeftijd medewerkers: 41 jaar

Missie: Meer dan een basis

De KSU wil meer bieden dan alleen kwalitatief goed basisonderwijs. En dat doen we ook. Hoe?

• Binnen een sociale context. Ons kwalitatieve en uitdagende onderwijs is ingebed in warmte, betrokkenheid en aandacht.
  • Met een rijk curriculum. We zorgen ervoor dat leerlingen hun talenten in de volle breedte kunnen ontwikkelen.
  • In een ambitieuze leeromgeving. We dagen elke leerling uit de eigen talenten te ontdekken en ontwikkelen.

Visie: De leerling blinkt uit

Ons onderwijs biedt de uitdaging, aandacht en zorg die leerlingen nodig hebben om uit te kunnen blinken. De KSU schept daarvoor de randvoorwaarden: goede faciliteiten, relevante en sterke partners, een uitdagende en professionele omgeving en ‘ruimte’. Ruimte om te ontwikkelen, vernieuwen en verantwoordelijkheid te nemen. Zo versterken we elkaar. De leerling blinkt uit! Dat is de ambitie. De KSU bindt zich de komende periode aan vijf strategische thema’s waarlangs ze deze ambitie wil realiseren:

• profilering
  • pijlers voor talentontwikkeling
  • professionalisering
  • professionele cultuur
  • gericht partnerschap

In alle opzichten geldt: De KSU is meer dan een basis! Meer informatie over de KSU kunt u vinden op www.ksu-utrecht.nl.